Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu, “Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede (KHK) Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” kapsamındaki düzenlemeyi kabul etti. Buna göre, şu anda 16.881 TL olan en düşük emekli aylığı, 20.000 TL’ye yükseltildi. Artış, yaklaşık yüzde 18,4 oranında gerçekleşti ve 1 Ocak 2026 itibarıyla geçerli olacak.
Düzenlemeden yaklaşık 4,9 milyon emekli yararlanacak ve yeni maaş tutarı, yaşlılık, malullük ve ölüm aylığı alan emekliler ile hak sahiplerine uygulanan minimum ödeme olarak belirlendi.
Kanun teklifiyle birlikte, işverenlere sağlanan asgari ücret desteği de artırıldı; destek tutarı 1.000 TL’den 1.270 TL’ye çıkarıldı.
Düzenlemeye muhalefet partileri ve bazı sendikalar tarafından yetersiz olduğu yönünde eleştiriler geldi; eleştirilerde, yaşam maliyetleri ve açlık sınırı dikkate alınarak daha yüksek bir emekli maaşı talep edildiği belirtildi.
Bultürk Haber Merkezi
Fotoğraf: Euronews

10 KASIM | ATATÜRK’Ü SAYGI, ÖZLEM VE MİNNETLE ANIYORUZ
TRT World Forum 2026’da Yapay Zekânın Etik ve Hukuki Sorumlulukları Ele Alındı
Ünal Üstel: Kıbrıs Türkü’nü Hiçbir Zaman Yok Sayamazsınız
Aliyev: Türkiye-Azerbaycan Birliği Ebedidir ve Sarsılmazdır
Traktörle Tarlasına Türkiye-Azerbaycan Kardeşliğini Yazdı
Traktörle Tarlasına Türkiye-Azerbaycan Kardeşliğini Yazdı
Azerbaycan’da 9 Kasım Devlet Bayrak Günü Coşkuyla Kutlanıyor